Mittaristo
Asiakkuuksien, myynnin ja markkinoinnin mittaristo
Taitotalo lähti vuoden kestävässä hankkeessaan kehittämään tietojohtamisen kyvykkyyttään luomalla eri tietoalueita yhdistävää tietoarkkitehtuuria, jotta tietoa voidaan tehokkaammin yhdistellä raportoinnin ja jatkossa analytiikan tarpeisiin.
Creatido yhteistyössä CGI:n kanssa lähtivät toteuttamaan osahanketta asiakkuuksien, myynnin ja markkinoinnin mittariston kokonaisuuden suunnittelemiseksi ja toteuttamiseksi. Projektin tavoitteena oli parantaa eri käyttäjäryhmien päätöksentekoa asiakkuuksien hallinnassa, myynnissä ja markkinoinnissa. Määrittelyvaiheessa tunnistettiin alkuhaastatteluiden ja työpajatyöskentelyn avulla keskeisiä päätöksentekopisteistä, joissa tietoa hyödynnetään ja määriteltiin tärkeimpiä mittareita sekä nykyisiä raportteja täydentäviä näkymiä.
Toteutusvaiheessa data tuotiin lähdejärjestelmistä Azurepohjaiseen tietovarastoon, josta luotiin kaksi POC raporttia määrittelyiden pohjalta. Teknisen toteutuksen toimitti CGI.