Tieto ja kulttuuri: Ihmisten välinen käyttöliittymä on tiedolla johtamisen voima

Olen 17 vuoden aikana päässyt tukemaan ja kehittämään lukuisten organisaatioiden liiketoiminnan muutoksia, strategiatyötä, sekä johtamisen ja yhteistyökulttuurin kehittämistä. Jokainen organisaatio, ja jokainen muutoksen luonne on ainutkertainen, mutta samalla ihmisten kokemuksissa on jotakin yhteistä ja toistuvaa.   Tiedolla johtamisen näkökulmasta organisaation suunnan muutoksen haasteena ei suinkaan aina ole tiedon määrä tai toimimattomat teknologiat ja järjestelmät. Toki valitettavan…

Tiedolla johtamisen perusteet -verkkokoulutus otettu vakuuttavasti vastaan

   Tiedolla johtaminen on noussut keskeiseksi teemaksi organisaatioiden kehittämisessä ja päätöksenteossa. Creatidon® Tiedolla johtamisen perusteet -verkkokoulutus on suunniteltu vastaamaan tähän tarpeeseen tarjoten kattavan ja syvällisen ymmärryksen tiedolla johtamisesta. Verkkokoulutuksen lopussa suoritetaan sertifikaattitesti, jonka läpäisemällä ansaitsee Creatidon® Tiedolla Johtamisen perusteet -sertifikaatin. Lanseerasimme verkkokoulutuksen tammikuussa 2024 ja sertifikaatin suorittaneita on jo reilusti yli 100, ja määrä kasvaa koko ajan. Miksi…

Uutiskirje 2/2024

Tiedolla johtamisen trendit 2024 -webinaaritallenne, valmistuneita asiakasprojekteja, ajatuksia tiedolla johtamisen termistöstä, sekä menneitä ja tulevia tapahtumia – Lue lisää uutiskirjeestä!

Jos dataan ei voi luottaa, ei sillä voi laadukkaasti johtaakaan

Tiedolla johtamisen lisäarvon parantaminen edellyttää tulevaisuudessa painopisteen siirtämistä tiedon tuottamisesta ja hallinnasta aitoon tiedon hyödyntämiseen organisaatioiden johtamisen ja liiketoiminnan tukena. Tieto ja tiedolla johtaminen valuu tulevina vuosina tietohallinnon ja IT:n pöydältä entistä voimakkaammin liiketoiminnoille ja organisaation kaikille ihmisille. Jotta kokonaisuus saadaan toimimaan, tarvitaan tiedon, teknologian, ihmisten ja strategisen johtamisen parempaa yhteispeliä. Toisaalta kokonaisuuden sisällä on lukematon määrä yksittäisiä asioita, jotka itsessään pitää laittaa kuntoon ennen kuin tiedolla voidaan laadukkaasti johtaa toimintaa kokonaisuutena.